Monday 20 November 2017

Garmin 510 średnia prędkość poruszania się


06-07-2017, 11:55 Jeśli chodzi o problemy z Garmin Connect, to jest to bardzo mały problem, ale jestem ciekawy, czym różni się średnia prędkość od średniej. W GC ostatnia jazda pokazuje średnią prędkość 15,3 mph, ale średnia prędkość poruszania się jest wyświetlana jako 15,4 mph. Jak już powiedziałem, to nie jest wielka sprawa, ale moja ciekawość zyskała to, co najlepsze, więc publikuję to pytanie. Mój zestaw Edge 510 jest ustawiony na automatyczne wstrzymywanie na zero mph, więc wydaje mi się, że dwie wartości powinny być równe. Am Imissing something Jaka jest różnica między średnią prędkością a średnią prędkością ruchu Dzięki z góry 06-07-2017, 12:49 Średnia prędkość to odległość podzielona przez całkowity czas aktywności. Średnia prędkość poruszania się to odległość podzielona przez czas poruszania się - jest to przydatne, jeśli używasz funkcji automatycznego startstopa, dzięki czemu możesz uzyskać średnią prędkość, na której faktycznie jeździłeś, a nie kiedy przestajesz wypić kawę 06-07-2017, 15:10 prostsze wyjaśnienie. Średnia prędkość to średnia prędkość obliczona przez Edge'a. Średnia ruchoma jest obliczana przez GC przy użyciu punktów pozycji i znaczników czasu z czasu zapisanych w pliku FIT. Powered by vBulletinreg Wersja 4.2.3 Kopiowanie Copyright 2017 vBulletin Solutions, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zakup amp do pobrania od 4 stycznia 2017 r. Użyj Garmin Express, aby zainstalować ten plik. Użytkownicy WebUpdater: Jeśli obecnie posiadasz 2.20 oprogramowania. nie sprawdzaj dodatkowych aktualizacji po zainstalowaniu nowej wersji oprogramowania. Instalowanie dodatkowych aktualizacji spowoduje zainstalowanie nieprawidłowych plików tłumaczeń tekstowych na urządzeniu. Odłącz urządzenie od komputera i zezwól na zainstalowanie nowego oprogramowania przed ponownym uruchomieniem aplikacji WebUpdater w celu sprawdzenia i zainstalowania poprawnych plików tłumaczeń tekstowych wymienionych w dodatkowych aktualizacjach. OSTRZEŻENIE: Jeśli to oprogramowanie zostanie przesłane do urządzenia innego niż to, dla którego zostało zaprojektowane, nie będzie można obsługiwać tego urządzenia. Jeśli próby przesyłania oprogramowania zawiodą, może być konieczne zwrócenie urządzenia do serwisu Garminreg. Zmień historię Zmiany wprowadzone w wersji od 5.10 do 6.10: Nowa funkcja Dodano obsługę funkcji automatycznego włączania funkcji LiveTrack. Zmiany wprowadzone od wersji 5.00 do 5.10: Nowa funkcja Dodano obsługę świateł Varia Smart Bike. Naprawiono problem powodujący, że funkcja Auto Pause nie zatrzymywała się, gdy GPS jest wyłączony. Zmiany wprowadzone od wersji 4.40 do 5.00: Nowa funkcja Dodano obsługę radaru Varia Rearview. Naprawiono błąd, który powodował, że prędkość niestandardowa została ustawiona nieprawidłowo w treningach. Zmiany dokonane od wersji 4.30 do 4.40: Naprawiono problem powodujący, że funkcja Auto Pause nieprawidłowo wstrzymywała timer, gdy GPS wykorzystuje tylko jako źródło prędkości. Poprawiona wydajność śledzenia segmentów w celu ograniczenia występowania nieprawidłowego wykrycia poza segmentem. Zmiany wprowadzone w wersjach od 4.20 do 4.30: Zaktualizowano kompletny baner segmentu w trybie jazdy. Dodano przyciski strzałek do mapy segmentu, aby umożliwić zmianę liderów w trakcie jazdy. Naprawiono kilka ogólnych problemów związanych z interfejsem użytkownika. Zmiany wprowadzone od wersji 3.50 do 4.20: Dodano obsługę segmentów Live Strava Aby rozpocząć odbieranie segmentów Live Strava: połącz konto Garmin Connect z kontem Strava Premium, prześlij aktywność do Garmin Connect, aby zobaczyć najnowsze oprogramowanie i zsynchronizować z Garmin Połącz przez Garmin Express lub Garmin Connect Mobile Zwiększona maksymalna liczba segmentów do 100. Naprawiono problem powodujący nieoczekiwane anulowanie segmentów. Naprawiono problem powodujący wyłączenie wyłączonych segmentów po zaktualizowaniu informacji o długich tabelach z Garmin Connect. Naprawiono błąd, który powodował, że funkcja automatycznego pauzowania nie przestawała prawidłowo, gdy użytkownik przestał się poruszać. Naprawiono kilka ogólnych problemów związanych z interfejsem użytkownika. Zmiany wprowadzone w wersji 3.40 do wersji 3.50: poprawiona stabilność połączenia z urządzeniami Garmin Connect Mobile i rozwiązane problemy z synchronizacją. Wprowadzono kilka ulepszeń w routingu kursu i ogólnych doświadczeniach kursu. Wdrożono ulepszenia w zakresie skuteczności momentu obrotowego, gładkości pedału i danych dynamiki jazdy. Obejmuje to poprawkę do wyświetlania danych dotyczących skuteczności momentu obrotowego i gładkości pedału na stronach podsumowania dla mierników mocy z lewej strony. Naprawiono kilka problemów z polami danych wyświetlającymi nieprawidłowe dane. Naprawiono błąd, przez który czas podświetlania nie był obserwowany, gdy Edge jest podłączony do zewnętrznego źródła zasilania. Naprawiono problem z niepoprawnym wyświetlaniem klawiatury podczas wyszukiwania w menu Kurs, Segment i Trening. Dodano wskaźnik naładowania baterii do czujnika Shimano Di2 na stronie. Zmiany wprowadzone od wersji 3.20 do 3.40: Nowa funkcja Dodano obsługę segmentów. Aby korzystać z segmentów, przejdź do connect. garmin, aby znaleźć lub utworzyć segmenty. Następnie podłącz urządzenie do komputera kablem USB i wyślij segmenty do urządzenia. Po pobraniu segmentów do urządzenia odłącz je od komputera. Następnie naciśnij ikonę folderu Segmenty, aby uzyskać dostęp do listy segmentów na urządzeniu. Po wysłaniu segmentów do urządzenia, po prostu przejdź przez nie, aby przetestować działanie urządzenia. Nowa funkcja Dodano obsługę czujnika Edge Remote. Nowa funkcja Dodano obsługę czujników Shimano Di2 z pilotami Dura Ace. Nowa funkcja Dodano obsługę dynamiki kolarstwa wektorowego, która dodaje pola danych i dane do zapisu dla fazy mocy (PP) i przesunięcia punktu platformy (PCO). Ulepszenia profilu elewacji w celu dopasowania danych do wykresu i wyświetlenia nadchodzącej wysokości podczas jazdy na trasie lub segmencie. Dodano przycisk zatrzymania na stronie mapy. Ten przycisk służy do zatrzymania aktualnie prowadzonego kursu lub segmentu i jest wyświetlany tylko wtedy, gdy jedna z tych funkcji jest w użyciu. Dodano wskazówki skrętu i ustawienia ostrzeżeń kursowych dla kursów. Dostęp do nich można uzyskać za pomocą przycisku menu w prawym dolnym rogu strony z listą kursów. (Ikona foldera Kursy Przycisk menu) Naprawiono przesyłanie przez Garmin Connect Mobile. Informacje o parowaniu telefonu zostały zresetowane i trzeba będzie je ponownie skonfigurować. Wprowadzono kilka ulepszeń do powiększania i przewijania profilu elewacji. Naprawiono wyłączenie podczas korzystania z funkcji Powrót do początku. Dodano menu opcji do listy Kursu, Segmentu i Treningu. Dodano wyszukiwanie plików dla kursów, segmentów i treningów. Dodano Time AheadBehind i Distance AheadBehind jako konfigurowalne pola danych na wszystkich stronach pętli timera. Dodano możliwość edycji pól danych mapy segmentów. Zmiany dokonane od wersji 3.10 do 3.20: Naprawiono błąd powodujący, że czynności nie zawsze były zapisywane, gdy urządzenie zostało wyłączone natychmiast po zapisaniu jazdy. W wyniku tej zmiany można zauważyć dłuższy czas oszczędzania aktywności. Zmiany dokonane od wersji 3.00 do 3.10: Naprawiono problem powodujący nieoczekiwane usunięcie ustawień i plików aktywności. Zmiany wprowadzone od wersji 2.90 do 3.00: Zmiany w produkcji. Zmiany wprowadzone od wersji 2.80 do 2.90: Naprawiono błąd powodujący niepoprawne obliczenie odległości podczas kursu. Przywrócono zachowanie skali powiększenia elewacji do poziomu 2.70. Naprawiono problem powodujący wyłączenie czujników ANT podczas wyszukiwania nowego czujnika. Usunięto znak (-) z pola zjazdu w historii przejazdu. Dodano nagrywanie ustawień do plików aktywności. Zmiany wprowadzone od wersji 2.70 do 2.80: Nowa funkcja Dodano zdalne wsparcie VIRB. Dodano możliwość włączania i wyłączania automatycznego zerowania czujnika SRM. Naprawiono blokadę podczas tworzenia profili rowerowych z ustawionym językiem na portugalski. Naprawiono problem z funkcją Smart Recording. Wprowadzono udoskonalenia interfejsu użytkownika Virtual Partner. Naprawiono problem z wyświetlaniem pola danych baterii. Wprowadzono ulepszenia, by włączyć interfejs przeglądania, gdy podążają za kursem. Zmiany wprowadzone od wersji 2.60 do 2.70: Dodano obsługę czujnika mocy Vector. Poprawiona konfiguracja i kalibracja czujnika mocy. Poprawiona szybkość rysowania mapy i profilu elewacji. Poprawione obliczanie kursu i nawigacja. Poprawione monity o przeglądanie skrętu. Naprawiono problem z wyświetlaniem nieprawidłowego procentu baterii. Dodano obsługę wskaźników danych mocy Torque Effectiveness i Pedal Smoothness. Zmiany wprowadzone od wersji 2.50 do 2.60: Wprowadzono udoskonalenia w celu ochrony przed zanikiem czujników ANT. Ulepszona nawigacja kursowa. Poprawiono powrót do początku. Naprawiono konwersję plików TCX. Zmiany dokonane od wersji 2.30 do 2.50: Ulepszone nagrywanie danych mocy. Naprawiono problem powodujący, że urządzenie nie połączyło się ponownie z czujnikami ANT po utracie połączenia. Dodano obsługę pola danych wykresu tętna. Dodano obsługę planów treningowych. Ulepszono rejestrację wysokości. Poprawiono widoczność strony elewacji. Naprawiono 30-sekundowe średnie pole danych o prędkości pionowej. Naprawiono problem z połączeniami telefonicznymi. Ulepszona strona kompasu. Zaktualizowano domyślną strefę zasilania i dodano funkcję resetowania do wartości domyślnych. Ograniczona aktualizacja oprogramowania, jeśli akumulator ma mniej niż 10 pojemności. Dodano skróty klawiszowe i przytrzymaj do profili rowerowych i aktywności z ekranu głównego. Dodano ikonę pogody do strony Połączenia. Wprowadzono liczne ulepszenia interfejsu użytkownika. Zaktualizowane tłumaczenia. Zmiany dokonane od wersji 2.20 do 2.30: Wymagania systemowe Komputer kompatybilny z IBM z systemem operacyjnym Windows XP lub nowszym i dostępny port USB. Garmin Edge 510 Recenzja szczegółowa 7 stycznia 2017 bull by Ray Maker Garmin Edge 510 jest najnowszą wersją Garmin rowerowy komputer GPS do holistycznego śledzenia i zarządzania treningami i wyścigami rowerowymi. Ma on na celu zbudowanie Edge 500 wydanego około trzy lata temu. Korzystam z tego urządzenia już od jakiegoś czasu i mam dobre pojęcie o tym, jak układa się on nie tylko ze starszym Edge 500, ale także z innymi jednostkami na rynku. Czy ta jednostka 329 jest warta ulepszenia w porównaniu z poprzednimi jednostkami, zwłaszcza w wersji premium 75. Jak działają nowe funkcje łączności i udostępniania społecznościowego? Zanurkuj, aby dowiedzieć się. Ponieważ chcę być przejrzysta w odniesieniu do moich recenzji, Garmin wysłał mi ostateczną jednostkę produkcyjną Edge 510 do przetestowania, jednak uruchamiał oprogramowanie testowe do wersji beta i Release Candidate. W ciągu kilku ostatnich tygodni odeślę ich z powrotem do Garmin, a potem wychodzę i zdobywam własne (aby móc wesprzeć yall w sekcji komentarzy w dół drogi). Proste. Sorta jak wędrówki po dzikich szlakach pozostawia tylko ślady stóp. Jeśli uznasz, że moja opinia jest przydatna, możesz skorzystać z linków Amazon lub Clever Training z tej strony, aby ułatwić obsługę przyszłych recenzji. Wreszcie, na koniec dnia, miej na uwadze Im tak jak każdy inny regularny zawodnik tam. Piszę te recenzje, ponieważ jestem z natury ciekawą osobą z zapleczem technologicznym i dlatego staram się być tak kompletny, jak tylko mogę. Ale jeśli coś przeoczyłem lub jeśli zauważysz coś, co nie brzmi niewiarygodnie, daj mi znać i z chęcią wszystko załatwię. Ponadto, ponieważ świat technologii stale się zmienia, staram się wracać i aktualizować te recenzje w miarę dodawania nowych funkcji i funkcjonalności lub naprawiania błędów. Tak więc z tym wstępem, pozwala dostać się do rzeczy. UnboxingComponents: Otrzymałem jednak ostateczną jednostkę produkcyjną bez opakowania detalicznego. W tej chwili nie mam pełnego rozpakowania, aby Ci pokazać, ale zaktualizuję tę sekcję z odpowiednim odpakowaniem, gdy otrzymam pudełko do rozpakowania. To powiedziawszy, rzućmy okiem na to, co znajdziesz w pudełku. Najpierw w górę, sama jednostka: The Edge 510 jest nieco chrupszy niż Edge 500. Porównuje ją z następną sekcją. Widać, że na wiele sposobów wygląda jak Edge 800 lub 810, więcej niż Edge 500. Jednostka ekranu dotykowego ma trzy fizyczne przyciski. Pierwszy przycisk zasilania znajduje się po lewej stronie. Ten przycisk służy również jako łatwy dostęp do opcji wyświetlania światła, ekranu blokady i dostępu do kontroli czujników i smartfonów. Drugi i trzeci przycisk znajdują się na górze. Lewy lewy przycisk służy do tworzenia lapintervali. Podczas gdy prawy dolny przycisk służy do uruchamiania i zatrzymywania (a także do wstrzymywania). Sam ekran jest rezystancyjnym ekranem dotykowym, co oznacza, że ​​w przeciwieństwie do ekranu telefonu można na nim używać rękawiczek. Jest to pełnokolorowy ekran o wymiarach 176 x 220 pikseli. Odwracając go, podobnie jak wszystkie nowsze komputery rowerowe Garmin Edge, dzieli się mocowaniem ćwierćobrotowym: Ten ćwierćobrotowy uchwyt jest kompatybilny z dołączonym stosem uchwytów. Wewnątrz każdego pudełka Edge 510 będą dwa mocowania i stos gumowych taśm. Poniżej znajduje się jeden zestaw i tylko niewielka grupa pasm: te gumowe bransoletki o wytrzymałości przemysłowej udowodniły swoją wytrzymałość i stały się standardem w komputerach rowerowych do obsługi kierownicy w ciągu ostatnich kilku lat. Dodatkowo, urządzenie jest kompatybilne z akcesoriami do montażu zewnętrznego, które są szczegółowo wyszczególnione na końcu przeglądu (niektóre naprawdę fajne opcje tam). Urządzenie Edge 510 jest ładowane za pomocą kabla mini-USB, który znajduje się w zestawie. Można go podłączyć do portu USB komputera lub do dołączonego gniazdka ściennego: Należy pamiętać, że jest to mini-USB, a nie micro-USB (co jest częstsze w przypadku telefonów komórkowych w tych dniach). Wreszcie, jako część zestawu Edge 510, dostaniesz również tę małą smycz. Łączy się z Edge 510 jak tag bagażowy, który można następnie podłączyć do czegokolwiek innego (rower, osoba do wędrówki pieszej itp.). Pozwoli to porównać rozmiary tych jednostek. Porównania rozmiarów: Wiele osób oczekiwałoby, że następca Edge 500 będzie miał taki sam rozmiar i kształt jak Edge 500. Ale, o dziwo, okazało się, że tak nie jest. Edge 510 jest nieco większy niż Edge 500, a tylko trochę mniejszy niż Edge 800Edge 810. Po pierwsze, zacznijmy od składu wszystkich głównych jednostek rowerowych z dostępem do GPS dostępnych obecnie na rynku: jest taki sam widok z góry, aby zobaczyć głębię: jeśli zwężymy się do najpopularniejszych obecnie na rynku jednostek w tym segmencie, możemy wyraźniej zobaczyć rozmiary: Jak widać, Edge 510 jest zdecydowanie większy niż Edge 500. Patrząc na profil boczny, 510 jest nieco głębszy (wyżej) niż 500: Oczywiście, z dodatkowym rozmiarem, ma większy ekran niż Edge 500: Ogólnie rzecz biorąc, rozmiar Edge 510 umieszcza go w nieco niezręczne miejsce jako 500 następcy. Głównym zarzutem Edge 800 było to, że był trochę ceglany. Podczas gdy 500 było w dużej mierze postrzegane jako całkiem dobre dopasowanie. Tak więc dla 510, aby bardziej skręcić w kierunku 800810 niż 500, jego prawie z lewej strony. System szybkiego montażu Quarter Turn: System szybkiego montażu został wprowadzony z oryginalnym Edge 500 około trzy lata temu. System pozwala szybko przymocować uchwyt do kierownicy za pomocą dwóch gumowych opasek. Następnie urządzenie Edge po prostu włącza się z ćwierć obrotu urządzenia do góry. Jednostki brzegowe wyposażone są w torbę z dwoma mocowaniami i tonę gumek (o różnych rozmiarach). Dodatkowo można kupić inne pudełko wierzchowców i zespołów za 9. Całkiem dobry interes. Jak już wspomniano, najpierw wystarczy przymocować dwie gumki na kierownicy z przymocowanym małym gumowym uchwytem: po czym wystarczy włożyć urządzenie Edge do uchwytu pod kątem 90 stopni, a następnie obrócić w prawo (lub w lewo), aby zamyka się na miejscu: to. Dość proste. Oto krótki film, który pokazuję, jak to działa: nie bój się, te gumki są mocne i dość mocne. Ive dołączone te rzeczy do wielu rowerów i miejsc w ciągu ostatnich kilku lat, i jeszcze nie złamać jeden (lub słyszeć o każdym, kto je złamał). Ekran dotykowy: w odróżnieniu od Edge 500, Edge 510 ma włączony ekran dotykowy. Podstawowym zastosowaniem ekranu dotykowego jest nawigowanie po menu i stronach lub konfigurowanie opcji konfiguracji i wyświetlania. Urządzenie wciąż ma fizyczne przyciski do okrążenia, StartStop i zasilania. W przeciwieństwie do typowego ekranu dotykowego telefonu, Edge 510 jest rezystancyjnym ekranem dotykowym, co oznacza, że ​​nawet przy mokrych palcach lub rękawicach, nadal będzie dobrze reagować. Jak widać wcześniej, ekran na Edge 510 jest znacznie większy niż Edge 500. W rzeczywistości ma on więcej wspólnego z ekranem Edge 810 niż Edge 500. Jest tylko odrobinę mniejszy niż ekran Edge 810. Zachowuje on tę samą rozdzielczość kolorów co Edge 810. Teraz, w przeciwieństwie do smartfona, przekonasz się, że odpowiedź nie jest tak szybka w urządzeniach Edge. Ale odkryłem, że za to, do czego używam, działa. W końcu nie próbujesz grać w Angry Birds podczas jazdy na rowerze. W przypadku większości czynności związanych z przesuwaniem menu łatwiej jest użyć strzałek uaktualnienia wyświetlanych na dole ekranu: Być może najfajniejszą sztuczką przeniesioną z Edge 800 do 510 i 810 jest możliwość po prostu przytrzymania danych pole (w trybie zwykłego cyklu), aby zmienić to pole danych w locie: chociaż prawdopodobne jest to, że w tej recenzji ekranu dotykowego są setki zdjęć, łatwiej jest je po prostu zademonstrować za pomocą wideo. Przygotowałem więc krótki film przedstawiający podstawową nawigację po menu i podstawowych funkcjach: oczywiście, biorąc pod uwagę zimę teraz, jeżdżę z rękawiczkami. Wiele osób zastanawia się, jak dobrze te ekrany dotykowe działają z rękawiczkami. Więc wyciągnąłem ich z zimowego schowka na rękawiczki i nakręciłem krótki fragment pokazujący użycie różnych rękawic z Edge 510. Obejmują one gamę od rękawic rowerowych do dużych rękawic: Na koniec przyjrzyjmy się, jak to działa w deszcz. Żyjąc w klimacie, w którym wydaje się padać prawie codziennie, po prostu musi funkcjonować w deszczu (zarówno wyświetlacz, jak i funkcje dotykowe). Na szczęście udało się to łatwo przetestować. Zgodnie z oczekiwaniami działa równie normalnie. Zamierzam załadować ładną deszczową wiadomość już wkrótce. Jest to uzasadnione, że czasami możesz nie chcieć, aby ekran dotykowy reagował na dotyk. Załóżmy na przykład, że wrzuciłeś go do tylnej kieszeni z koszulką (czasami robię to, gdy chcę po prostu jeździć, ale nadal nagrywam na później). W takim przypadku można zablokować ekran (ekran dotykowy), dotykając przycisku zasilania znajdującego się po lewej stronie. Stamtąd wciśniesz ikonę kłódki. Aby odblokować ekran, po prostu naciśnij ponownie przycisk zasilania, a następnie ikonę blokady. Pamiętaj, że nie blokuje to fizycznych przycisków (LapStart-Stop) tylko na ekranie dotykowym. Rozumiem myślenie w kierunku ekranu dotykowego Edge 510. Ale jestem zaskoczony, jak duży jest ekran dotykowy. Wolałbym utrzymywać ten sam rozmiar co Edge 500 i wprowadzać coś podobnego do ekranu dotykowego znajdującego się na Motoroli Motoactv. lub nawet czarno-biały wariant znaleziony w FR610 (zegarek do biegania). To powiedziawszy, podczas gdy ja normalnie nie jestem fanem ekranów dotykowych w urządzeniach sportowych, ten działa dobrze i nie powoduje żadnych problemów. Kluczem jest to, że utrzymywali fizyczne przyciski start-up i okrążeń, które są najczęściej używanymi przyciskami dla większości ludzi, zwłaszcza gdy z trudem łapią oddech i muszą szybko uderzyć w okrążeniu na pewien czas. Integracja z telefonem komórkowym: Być może największą zmianą w Edge jest integracja z telefonem komórkowym. Oznacza to, że po raz pierwszy Garmin uwzględnił integrację pomiędzy samodzielnymi jednostkami rowerowymi a telefonem komórkowym. Po raz pierwszy zobaczyliśmy integrację pomiędzy samodzielnymi urządzeniami fitnessout i Garmin Fenix. Edge 510 przenosi go na nowy poziom. Fenix ​​skupił się głównie na pobieraniu kursów z telefonów komórkowych. Natomiast Edge 510 robi krok dalej i dodaje informacje o lokalizacji na żywo i czujnikach kondycji, a także informacje o pogodzie. Pozwala zanurzyć się w głównej sekcji. Zauważ, że jest to dzień 7 stycznia 2017 roku. Jest prawdopodobne, że theyll dodają nowe funkcje i funkcjonalność w czasie (w rzeczywistości, jestem zaskoczony, jeśli nie zrobił). Po dodaniu tych funkcji Ill dodaje je do recenzji w zwykły sposób. Aplikacja Garmin Connect i podstawowe parowanie: Garmin wprowadził nowy iPhone i aplikację na Androida, aby połączyć się z jednostkami Edge. Biorąc pod uwagę nazwę Garmin Connect, zamiast aplikacji Garmin Edge, muszę mieć nadzieję, że to tylko początek dłuższej historii połączeń między telefonami i urządzeniami dla firmy. Aplikacja jest darmowa i można ją pobrać ze sklepu iTunes App (cóż, niedługo). Dostępna jest również wersja Androida, ale po prostu miałem dostęp do wersji na iPhone'a. Po zainstalowaniu musisz go skonfigurować na swoim koncie Garmin Connect. Jest to bardzo ważne, aby móc pobierać informacje z Garmin Connect i przesyłać nowe informacje o treningach. Po wykonaniu tej czynności musisz powiązać Edge 510 z telefonem. Zrobisz to za pomocą panelu sterowania Ustawienia, a następnie w obszarze Bluetooth. W tym samym czasie na Edge 510 przejdziesz do obszaru Ustawienia gt Bluetooth, a także umożliwi parowanie urządzenia. Możesz sparować urządzenie tylko z jednym telefonem. Ale możesz sparować wiele urządzeń z wieloma telefonami. Cały proces zajmuje tylko chwilę. Następnie po włączeniu Edge 510 automatycznie połączysz się z telefonem. A ułamek sekundy później otrzymasz powiadomienie na telefonie, że urządzenie Edge chce się z nim połączyć: dzięki temu wszystko gotowe do użycia. Funkcja śledzenia na żywo umożliwia śledzenie jednego z Twoich ludzi. A może wielu ludzi. W ramach śledzenia, theyll otrzymuje małą niebieską kropkę na mapie, a także poprzedni ślad i aktualne dane z czujnika ANT (CadenceHeart RatePowerSpeed), a także informacje, takie jak całkowity czas aktywności i średnia prędkość (i średnie tempo dla biegaczy). Aby go włączyć, wybierz LiveTrack z poziomu aplikacji na pasku bocznym aplikacji lub w Moje urządzenie. Przeniesiesz cię na tę stronę, dzięki której możesz skonfigurować nazwę działania, a także informacje o odbiorcy. Dla odbiorców możesz umieścić tam adresy e-mail lub po prostu wyciągnąć je z kontaktów. Zachowają te same imiona, więc nie musisz ich ponownie wpisywać za każdym razem. W przypadku Facebooka i Twittera będziesz korzystać z domyślnego konta. W przypadku Twittera, pojawi się monit o to, którego konta użyć (jeśli masz wiele). W przeciwnym razie, po prostu skorzystaj z domyślnego konta zintegrowanego: dzięki temu jesteś gotowy, aby zacząć Teraz, co fajne, możesz wysłać zaproszenia z wyprzedzeniem. Robiłem to około 10-15 minut przed moją przejażdżką, więc mogę potwierdzić, że wyszli (zawsze wysyłam jeden do siebie). Śledzenie aktywności nie rozpocznie się, dopóki nie naciśniesz przycisku Start na Edge 510 (aby rozpocząć nagrywanie). W międzyczasie naciśnij przycisk Rozpocznij śledzenie, aby przynajmniej przygotować telefon do odbioru. Dzięki temu dostaniesz powiadomienie na swoim Edge 510: Następnie czas na śledzenie. Dalej i ruszaj normalnie. Gdy to zrobisz, dane zaczną przesyłać strumieniowo do witryny. Stwierdziłem, że czasami pierwsza minuta lub dwie są opóźnione, a potem wydaje się nadrabiać zaległości. Interwał odświeżania jest co 30 sekund, ale będzie on wypełniał dane z tego 30 sekund. Oto jak wygląda normalna przeglądarka na komputer stacjonarny: Możesz powiększyć mapę, a także zamienić ją z satelity na zwykły widok mapy (z innej sesji): zobaczysz ścieżkę oznaczoną jako 5- mile, które można następnie podświetlić, aby uzyskać więcej informacji na temat ostatnich pięciu mil. Osobiście chciałbym, aby to było możliwe do dostosowania. Na przykład, pokaż każdą milę lub pokaż okrążenia zgodnie z definicją samej jednostki (sportowca). Jeśli jesteś perswazją metryczną, możesz zmienić jednostki na dole. Wraz z językiem: Mówiąc o dole, wzdłuż dolnej połowy ekranu jest wykres, który może wyskakujące i pokazać dane czujnika ANT. Zapisuje całą jazdę w czasie rzeczywistym i utrzymuje całą prezentację podczas jazdy. Możesz kliknąć na dowolny punkt, aby uzyskać więcej informacji na temat tego punktu danych: Jedną z funkcji, które zawierały, było przełączanie pomiędzy prędkością (metryka cyklistów) a tempem (metry biegaczy): Wreszcie, na szczycie masz całkowitą sumę punktów czas jazdy i średnie statystyki. Jednym z aspektów, który mi się podoba, jest to, że NIE zawiera czasu przestoju, ani w czasie jazdy, ani w przeciętnych statystykach. Na przykład, jeśli zatrzymam się w sklepie z lodami w połowie drogi, to nie licząc przeciwko mnie wszystkim. Naprawdę, nigdy nie wiesz. Tak jak to lubię. Z moich testów wynika, że ​​żywotność baterii była tutaj bardzo dobra (na moim telefonie). Odkryłem, że otrzymuję około 7-9 uderzenia na godzinę śledzenia (iPhone 4s). Pamiętaj, że nie używa GPS telefonu, tylko Edge. Automatyczne przesyłanie treningów: ten jest nieco szybszy i prostszy do wyjaśnienia niż śledzenie na żywo. Po zakończeniu jazdy treningi mogą być automatycznie przesyłane do serwisu Garmin Connect. Jest to konfigurowane najpierw przez aplikację telefonu komórkowego, a następnie zapisywane dla wszystkich przyszłych jazd: Gdy to zrobisz, natychmiast po naciśnięciu przycisku zapisu po zakończeniu jazdy, zostanie przesłane za pośrednictwem połączenia danych telefonu komórkowego do serwisu Garmin Connect. Ponownie, podobnie jak w przypadku przechowywania w jednostce, rozmiar plików jest bardzo mały (zwykle około 100 KB co do wielkości ładowania strony internetowej lub dwóch), więc nie spowoduje to zniszczenia planów danych. Gdy urządzenie zakończy wysyłanie, otrzymasz powiadomienie wyświetlane na urządzeniu Edge 510: Dodatkowo zobaczysz je w aplikacji Garmin Connect: jest to z pewnością całkiem fajna funkcja, ale życzę sobie, aby Garmin miał złącze do innych usług ( np. StravaTraining Peaksetc), aby zrobić to za kulisami. To będzie rockin. Dodanie informacji o pogodzie na samym urządzeniu jest nowością w ofercie Edge. Podobnie jak inne funkcje w tej sekcji, zależy to od łączności z telefonem komórkowym. Aby włączyć tę funkcję, przełącz się do ikony pogody z On w aplikacji Garmin Connect. Aplikacja zawiera również informacje o pogodzie. Po włączeniu pogody zobaczysz ikonę małej pogody wyświetloną na Edge 510 (dostępną po naciśnięciu przycisku zasilania w dowolnym momencie): Po kliknięciu tego przycisku nastąpi przejście do tej strony, która pokazuje bieżącą pogodę: Możesz następnie naciśnij strzałkę w dół, aby uzyskać pogodę na najbliższe kilka godzin. Niestety, tylko trzy godziny warte. Informuje o temperaturze, kierunku i prędkości wiatru oraz zmianie opadów. Jeśli klikniesz ikonę informacji (wygląda jak I), otrzymasz powiadomienia o pogodzie. W moim czasie z urządzeniem, Ive jeszcze znaleźć przypadek, w którym generowany jest alert pogodowy, który może być błędem beta. W rozmowie z zespołem inżynierów jest 84 różnych przypadków, w których alarm pogodowy może być generowany w warunkach pogodowych, które mogłyby wpłynąć na rowerzystę. Informacje o pogodzie mogą być bardzo przydatne dla rowerzystów. Jednak sposób, w jaki obecnie prezentuje się na urządzeniu Edge, naprawdę nie robi tego dla mnie. Pozwól mi wyjaśnić. Pogoda jest pobierana z pobliskiej stacji pogodowej. W większości przypadków jest to prawdopodobnie około 30 mil lub więcej. Dla większości rowerzystów oznacza to, że prawdopodobnie zbliża się zbliżająca się pogoda (to znaczy, że jest gorąca lub może padać deszcz). Oznacza to również, że może nie wpłynąć na mnie. Dla większości z nas robi naprawdę długie przejażdżki (czyli 50-120 mil), pogoda zmieni się i poruszać w trakcie jazdy. Na przykład, gdy z powrotem w DC Id często jeździć na całej długości Skyline dysku 110 mil w weekendy. Pogoda może dosłownie przejść od słonecznych do przerażających burz w dość pewnym czasie. Ale często po prostu patrzę na burze z piorunami, które mi towarzyszyły, i nigdy mnie nie dotknęły. W tym scenariuszu Edge wywołałby alarm i powiedział mi, żebym padał deszcz. To, co byłoby o wiele bardziej użyteczne, to fakt, że Edge wziął twoją trasę (która potencjalnie wie) i nałożył ją na bieżące zdjęcia radaru meteorologicznego. Wiesz, trochę tak (zielony jest warstwą chmury deszczowej z obrazów radaru, czerwona linia pokazuje mojego courseroute): Teraz byłoby to przydatne. Mógłbym zdecydować, że moja obecna trasa wyrządziła mi krzywdę i coś z tym zrobiłem. W przeciwnym razie uważam, że informacje są w najlepszym razie blah-so-so. Myślę, że wszystko sprowadza się do faktu, że ta funkcja wymaga telefonu komórkowego. Jako taki, powinien zrobić coś lepszego niż mój telefon komórkowy (ponieważ muszę nosić mój telefon komórkowy, aby go użyć). Powinno mi powiedzieć coś naprawdę użytecznego. W przeciwnym razie to tylko puch. Wyszukaj i pobierz kursy kursów: Jest to prawdopodobnie druga najfajniejsza funkcja dostępna tutaj, za LiveTrack. Umożliwia to wyszukanie zapisanego courseroute z konta Garmin Connect i przekazanie go do urządzenia Edge. Teraz wymaga to uprzedniego utworzenia kursu online. Ale oznacza to, że możesz szybko utworzyć kurs za pośrednictwem komputera, a następnie za pomocą jednej prasy przesłać go do Edge'a bezprzewodowo (przez telefon). Kursy są w zasadzie drogami do naśladowania. Mogą podążać wzdłuż dróg lub być bardziej swobodne. Po utworzeniu kursu na koncie Garmin Connect otwórz aplikację i wybierz kursy. Dopełnisz listę wszystkich twoich kursów, które kiedykolwiek stworzyłeś na Garmin Connect: Alternatywnie, możesz wyświetlić je na mapie: Po wybraniu kursu możesz przeglądać kurs i przeglądać go. Następnie możesz wybrać opcję Wyślij do urządzenia u dołu: po wykonaniu tej czynności wyślesz ją do urządzenia Edge. Zwykle ukończenie trwa około 5-10 sekund, w zależności od długości kursu. Dzięki temu kurs zostanie znaleziony wraz z innymi kursami w sekcji Kursy pod ikoną folderu na głównym ekranie: W tym momencie możesz jeździć na trasie jak zwykle. Pamiętaj, że kurs nie jest wyświetlany podczas LiveTracking, tylko twoja aktywna trasa. Wyszukaj i pobierz treningi: Ta funkcja działa identycznie jak funkcja kursów. Treningi to z góry określone sesje treningowe, które wcześniej skonfigurowałeś w Garmin Connect. Kiedy już stworzyłem trening, mogę przejść do aplikacji Garmin Connect, a następnie podciągnąć tam swoje treningi: Potem, tak jak na kursach, mogę wysłać to do mojego urządzenia: To zajmie tylko kilka sekund, a gotowe, gotowe na urządzenie: treningi (zarówno pobierane przez telefon, jak i te wykonywane za pomocą kabla USB) są dostępne zarówno pod ikoną folderu, jak i pod treningami. Kiedy ją wyciągniesz, oto jak to wygląda: szkoda, że ​​nie było łatwej aplikacji do tworzenia treningów, jako części tego, do tworzenia ćwiczeń w locie. Niestety korzystanie z witryny Garmin z telefonu i próba stworzenia treningu przypomina dźganie tarczami zębatymi. Możliwość wyszukiwania historii aktywności: Wreszcie, ostatni element, który jest dostępny w aplikacji możliwość przeglądania przeszłości. To ciągnie się od Garmin Connect, więc jeśli jesteś tym, który przesyła do tego inną historię sportu (taką jak biegi lub pływanie), zobaczysz to również tam. Tutaj możesz spojrzeć na szczegóły działania, w tym mapy i wykresy, a także informacje na temat okrążeń i podsumowań (w tym przypadku konkretna jazda miała dużo przestojów). Dodatkowo możesz pobrać całą pocztę społecznościową i TweetFacebookTextE do wszystkich swoich znajomych. To w znacznym stopniu rozwiązuje funkcjonalność telefonu komórkowego. Ponownie, myślę, że to dobry początek, ale nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak mogą to rozwinąć. Profile aktywności i rowerowe: Edge 510 wprowadza nową koncepcję profili aktywności, które pozwalają tworzyć grupy ustawień dla danego wariantu jazdy na rowerze. Pomysł polega na tym, że masz różne pola danych dla wyścigów, podczas gdy trenujesz, i różne pola po raz kolejny dla czegoś takiego jak trener wewnętrzny. Ale to więcej niż tylko pola danych, a także ustawienia związane z alertami, automatycznym okrążeniem i nie tylko. Pozwala zanurzyć się w nim. Możesz utworzyć do pięciu różnych profili aktywności. Nadasz każdemu profilowi ​​nazwę (np. Race, Train, itp.), A także kolor. Ten kolor jest przenoszony przez Edge 510, gdy go używasz, w celu wyróżnienia menu i krawędzi. Właściwy dotyk. W ramach tego profilu utworzysz strony treningowe. Strony treningowe są następnie wypełniane polami danych. Jest to pole danych, które widzisz podczas jazdy na rowerze: wchodzę w bolesne szczegóły dotyczące każdej strony danych i pola, które możesz wybrać, w dalszej części recenzji. So well just keep exploring activity profiles for now. You can configure alerts here. Alerts can be configured for Time, Distance, Calories, Heart Rate, Cadence, Power, and Speed. Take for example, a time alert this would alert you every 10 minutes. This is useful for a pseudo-nutrition alert. Alternatively, distance alerts doing the same thing. Note that this is different than auto-lap, which Ill talk about in a second. This is merely a Hey, FYI, youve just cycled another 5 miles. Youve also got power alerts, which are tied to power zones that youve configured elsewhere. In addition to alerts, you can configure Auto Pause. Auto Pause will pause the units recording feature when you drop below a given speed threshold. You can accept the default speed thresholds, or customize them. This is most useful if youre doing a fair bit of city riding with lots of stops starts. Makes it hands free. I personally dont use this setting because if I forget to turn off my GPS during a drive home from a ride, itll start recording the trip. And Garmin Connect still doesnt have any way to edit ride data (some 3rd party sites and apps do however). Next theres Auto Scroll. This simply scrolls through your various data pages, one after another, at a predefined speed: Slow, Medium, Fast. Lastly, theres Start Notice. This is a notification that will let you know that even though youre moving, your Edge isnt recording. This is done to prevent a scenario where you stop to fill a water bottle, but forget to start recording again. You can configure this setting to notify you once (how I have it configured), or to keep on annoying you. Ok, Activity Profiles complete. For me, Ive created one for the trainer, one for training, and one for race. For example in the Trainer one, I dont care about things like elevation so those get tossed out. Next up bike profiles. Bike profiles allow you to allocate ANT sensors, bike weight, crank length, and wheel size data to a given bike. Bike profiles have always been on the Edge, but this expands them further. Up to ten bikes in fact. When you create a new bike itll first ask you the name: Then you can go ahead and choose an icon for it. Theres a few to choose from: Next up is the weight. I usually dont bother to fill this in, but if you want to you can: You can also specify wheel size, or just let the Edge take care of it next time youre outdoors. Itll do so automatically after just a few hundred meters, by using GPS (assuming you have a speed sensor on as well). Youll notice theres crank length in there. Thats an interesting data field, as its driven by needs from the Garmin Vector team to know this information. As you finish up, youll be able to attach ANT sensors to each bike. You can add ANT SpeedCadence sensors, as well as ANT power meters. The unit does not support Bluetooth sensors. As you pair them, youll be able to search for sensors nearby, or you can manually override it and enter the ANT ID in yourself: For example, the new SRAM Quarq Cinqo power meter has the ANT ID written on the outside of it making this easy if you find yourself in a group ride situation and forget to pair in advance. With everything created for the bike and the activity profile, well be back on the main page. Its here that you can tap leftright on the names of the bikes up top, and the names of the activity profiles down below. As you do so, itll change the screen colors so you quickly note which profile youre in: With everything set, lets move on. Courses and Virtual Partner: The Edge 510 supports the ability to follow a predefined course. Courses in the context of the Edge 510 are effectively breadcrumb trails though, and differ from that of the 810, which allows routable information. Meaning that the Edge 510 doesnt know that there are things called streets, trails or even rivers. It simply follows a series of connects dots that form up a route. You can create courses online through with Garmin Connect, which is street and river aware. Then, you can transmit it down to your Edge 510 via the Garmin Connect phone app, or via PC with a USB cable as covered before. Once its loaded, the unit will tell you when youve gone off-course. Additionally, you can pull up a compass at any time to assist with navigation: The map window can also be displayed which will show the course. Though be aware that it wont show anything other than a blank slate behind it meaning, you wont see streets or the like. Only the Edge 810 has that. The 510 will just show you where youve been, and the breadcrumb trail of where youre supposed to go. Courses on the Edge 510 can be a bit trying, but once you figure them out, they arent too bad in a pinch. This is one area where I feel like the connection to the phone is really a let down. While the 510 didnt necessarily have to have mapping on it, it could have met half-way with phone-connected mapping. Meaning it would have required a data internet connection (whereas the 810 doesnt). In addition to following courses, you can also compete against a Virtual Partner. The Virtual Partner is a predefined virtual cycling man that goes a set speed. Your progress against that goal is then measured and shown in real-time displaying how far ahead or behind that goal you are: Creating and riding workouts: You can create workouts for the Edge 510, which are prescribed parameters to follow while riding. Normally these are a bit scripted, usually in chunks, and against set values such as heart rate, speed, power, cadence and others. This sorta replaces having a coach inside your head for the ride. I find it easiest to create the workouts online with Garmin Connect. It allows you to simply drag and drop chunks of the workout and specify the goal youd like for each segment. You can easily create repeating intervals as well. To get them on the Edge 510, youll go ahead and sync via either the phone app (see earlier section on how to do that), or via your USB cable connected to a computer: Once on the Edge 510, youll start a workout via the folder icon. As youre riding, itll alert you if youre overunder the goal for that particular segment of the workout. I regularly use this functionality during races to serve as a reminder to keep within a given zone. I usually take my race plan and then translate it into a workout to download. This helps to ensure I dont forget the different components of the workout when my brain is operating less efficiently during a race. Training Indoors: The Edge 510 works just as well indoors as out. Considering thats where I do the majority of my training, its also where Ive spent a lot of time lately with the 510. Now, in order for the Edge to by of any use indoors, youre going to need some ANT sensors connected to it. Otherwise, its just a really expensive stopwatch. Of course, these same sensors also work outside to enhance the data there too. Typically, most folks use an ANT speedcadence sensor to gather speed and cadence information. These are normally about 30-40. Now, speed indoors on a trainer is a semi-useless metric. Thats because it doesnt prove anything. Rather, I can make the speed on my trainer be 8MPH or 30MPH, all without changing my effort (or wattage), instead, simply by changing gears. So keep that in mind when youre trying to compare trainer rides. The cadence sensor will give you cadence information both inside and out though, so its sorta two for the price of one. Alternatively, you could go the route of a power meter, which will give you wattage information both inside and outside as well and is a much better indicator of progress when used correctly. The 510 supports any ANT power meter. More on that in the power meter section. For myself, Ive created a separate Activity Profile for the trainer, because I dont care about things like elevation or map data while on the trainer. This allows me to remove those data pages (well, hide them). Youll still want to turn off the GPS manually when indoors. You dont need to per se, but some older apps dont correctly interpret the speed sensor data, and instead use the GPS data (which would show roughly 0). So, its best practice to disable that: Dont worry, itll automatically turn on the next time you turn your unit on (this is done so you dont forget). You will get elevation data indoors whether you like it or not, which is a bit funky sometimes. So thats something just to be aware of. Other than that, all of the other non-GPS functions will continue to work indoors, and your data will be recorded just like outdoors. On-Device History and Personal Records Feature: The Edge 510 contains two types of history within the unit. First is general ride history, including details about every ride on the unit from where you went to your heart rate and power data. The Edge 510 has about 9.5 MB of free space on it for workouts. And with a 1hr workout (with GPS, ANT HR, Cadence, Speed, and Power) taking up about 100 KB, it means that youve got about 95 hours of rides on it before you need to upload. To access the history menu, youll need to dive into the training folder area. This is simply accessed by hitting the little folder icon on the main page. Note that for reasons unclear to me, you can no longer access any history information while mid-ride. This is a change from pretty much every Garmin device ever created. From there, youve got a few options. But the one youre looking for is Rides, which effectively translates to History. Then you can choose either the Last Ride, or All Rides. If you selected all rides youll be able to scroll through a list of rides by date and then select one. After selecting one, youll see a number of options, such as summary information, a map, elevation, and laps. You can also create a course based on a route, right from the phone. The course isnt uploaded to Garmin Connect however, so its just for this one device. Though, you could simply upload the workout to Garmin Connect (which happens anyway), and then push a course back down to the device. A bit counter-intuitive, but it works. A course allows you to re-race against yourself, or just to follow the same route. In addition to ride history, the second major area is Personal Records (PRs). These are PRs as recorded by the device, and not those stored in Garmin Connect unfortunately. PRs tend to be categorized such as Longest ride, Highest power, Most Ascent, etc and a PR notification is displayed immediately upon completing (Saving) a ride: That bottom right option you see above allows you to remove a PR from the list (i. e. a car ride). Again, these are fairly limited in that they dont pull from your Garmin Connect history which is really too bad, especially given the connectivity is there to do so. Uploading data to Garmin Connect via PC: While most people will probably now just upload via the phone (I covered that up above in the phone integration section), you can still upload data via PC and a USB drive. To start, youll take the mini-USB cable that came with the unit, and connect it to your PC (or Mac) and the Edge 510: With that complete, navigate to Garmin Connect. where you can sign in (or create an account if you havent). Once you do so, click the Upload button in the upper right corner: Once youve pressed that, it may ask you to install the Garmin Communicator plug-in. This isnt required, but it will make things quicker and cleaner. After that, youll go ahead and ensure that it says Edge 510 as the selected device. This usually happens automatically. Then, you can choose whether to upload all new activities, or select specific ones. Honestly, just choose all new activities it will automatically determine which ones are already uploaded for you. Itll then read the activities on your unit, and upload those that havent yet been uploaded: From there, youll be given a list of your uploaded activities. You can simply go ahead and click View Details to view details about that activity. Once thats done, youll be on the activity detail page: The map at the top can be toggled between map view and satellite view. As well as between Google and Bing Maps. This page shows you the full details of your activity. As you scroll down, youll find graphs for each one of the different data sensors you may have had connected, such as heart rate, cadence, or power. On the left, youll see summary information about the ride including the Training Peaks TSSNPIF metrics if you set your FTP ahead of time and had a power meter attached. On the graphs, you can click a given point to see more information about that selection. Additionally, you can expand the graph and then zoom into a specific section or chunk of the workout: Finally, you can click the Splits tab to go into detail about each one of your splits. These are the ones that are created when you press the Lap button, or, if you have auto-lap enabled. Theres quite a bit more to Garmin Connect than just the activity information. For example, you can pull up a listing of all past activities, both in list mode, as well as summary mode: And, if you track health (weight) information, you can pull that up as well. Probably the most useful aspect of Garmin Connect though to me is planning rides. Its sorta like MapMyRide in that respect you can search any of the millions of other activities that users have created, and then send that route back to your Edge 510. See the routes section up above for more info on that. Of course, if you use a 3rd party application instead, you can always export out the activities as either GPX or TCX formats both of which are widely supported on essentially every training log site on the internet. While Garmin Connect is a good simple platform, it can be a bit basic for anything more advanced than simple analytics (though it is rockin for creating workouts and courses). Personally for analyzing my ride I use Training Peaks (online), and then on the desktop I use Sport Tracks and Golden Cheetah . Power Meter Support and Details: Power meters enable a cyclist to measure their power output as theyre riding. Power output is typically measured in watts (wattage), and usually ranges between 100 and 300w for most riders during a normal ride. By using wattage instead of speed, the cyclist is able to remove environmental factors such as wind or terrain to determine a more valid representation of how hard they were working. For example, a cyclist could easily push 225w at 8MPH into a heavy wind, but then turning around, a cyclist could do 25mph on 130w with the wind. By using wattage you get a better idea of how hard someone was working (or wasnt). Most times cyclists use straight wattage when casually comparing themselves to others (i. e. I pushed 300w). But in reality, when more scientifically comparing cyclists you need to utilize wattskilogram which is your wattage divided by your weight (in kilograms) to create an even playing field. This helps to give a clear picture who is a more capable cyclist, regardless if one person is 250lbs and another person 108lbs. The Edge 510 supports ANT power meters, which is just about every power meter on the market except the Polar power meters. The Edge 510 does not support Bluetooth Smart power meters because the Bluetooth chip utilized in the Edge 510 is not Bluetooth 4.0 and thus not Bluetooth Smart capable. There are a number of power meters on the market today, with different measurement points. For example, at the rear wheel hub youve got the PowerTap, and then moving up to the crank spider youve got ones such as the Quarq, Power2Max, and SRM. Additionally, on the crank arm itself you have the StageOne power meter. And finally, at some point in the future youll have the Garmin Vector and Brim Brothers Zone measuring on the pedalscleats. To pair a power meter, youll go into your bike profile and then under the ANT Sensors section, youll click the little dumbbell icon, which is for power meters. Within that, youll utilize the slider to enable the power meter searching, and then click Search which will actively locate a nearby ANT power meter. Note that if youre pairing in the presence of others, youll probably have to wander a bit away from them, as itll find multiple devices. Once its paired youre good to be friends again, but during the initial pairing process, youd rather be home alone. Once the power meter is paired, youll be able to go into sensor details and calibrate it. You should always calibrate your sensor at least once before your ride and again about 10-15 minutes into the ride. Most power meters are impacted by temperature drift. And while some have implemented automatic drift mechanisms, others havent. Note that if you do know your ANT ID, you can manually enter that in as well. The latest Quarq power meters actually have it written on the outside of the device handy for pairing in group ride situations. Once youve got it paired, its time to look at your data field options. Theres a ton of them in the power section: Check out the full listing within the data fields section in a bit. For my riding, I prefer to use both 3-second (3s) and 30-second (30s). The reason being that 3s is far more useful than instant-power (which fluctuates too much), and 30s is great for trending. But, you can configure it any number of ways. Heres a fairly power-focused screen I put together: There are a few other settings you should configure. One is validating that Zeros are included in your recorded file. By default, thats the settings, but some folks exclude it. You dont want to do that as some older software apps dont correctly interpret it for normalized power. Additionally, I also set my cadence zeros to be included. This is just a personal preference thing. One critical item is to ensure that youve set the recording rate to One-second. For some reason, the default on the 510 is Smart Recording, even with a power meter: Finally, some power meters (primarily crank or pedalcleat based) also can display leftright power. The Edge 510 does support those additional data fields. Above in the chart youll see some fields labeled balance, these are ones for leftright capable power meters. Once youve added one of these data fields, youll typically see the leftright power shown as a percentage (i. e. 57-43), which is showing the distribution of power between your left and right leg: Post-ride, once you upload, youll also see this same information presented in graphical form on Garmin Connect: In addition to leftright power displayed on Garmin Connect, youve also got your normal power displayed as well in graph format: And finally, along the left is your TSSNPIF information, as well as ride summary and ride average information: Lastly, remember that a power meter is an incredible tool but its ultimately just that a tool. You still have to put in the work and follow some form of a plan (ride or otherwise) to make them truly valuable. Otherwise theyre just expensive accessories. Display and Device Customization (i. e. MetricStatueetc): The Edge 510 has far more display customization options than the Edge 500 did. If we look first at the backlight, you can configure it to automatically turn off after a set time period (i. e. 30 seconds), or just have it stay on forever (my preference). If you want to adjust the backlight, you can do so by tapping the power button. You can see the slider of brightness there: If you want to display raw GPS coordinates, theres about a hundred ways to do so. I painstakingly wrote them all up in my Garmin Fenix review. and theyre pretty much the same here. If theres something youd like me to double-check drop a note in the comments. Perhaps my favorite new feature in customization is the ability to set different metrics as different display types. For example, I can set the distance metric to display in kilometers, while keeping the temperature displayed in fahrenheit. Całkiem fajne. In addition to customization of display preferences, you can also customize your various zones such as heart rate zones and cycling power zones. You can do this on the device itself, or you can do it on Garmin Connect. I find that doing it on Garmin Connect is way quicker than trying to type them in on the tiny screen. Once in your profile, under Training Zones, youll be able to set them. Then from there, just click Send to Device along the left hand side and this window will pop-up allowing you to send it to your device. It only takes about 1 second for it to send them over. Note that having the same power FTP set on your Edge unit as TrainingPeaks (3rd party app) is critical if you plan to have the various TSSIF metrics display be identical on both the device as well as later on in Training Peaks or even Garmin Connect. As long as the FTP number is the same, youre good to go. I talk more about that above in the power meter section. Data Fields and Data Page Options: Ive outlined in depth above within the Activity Profiles section how to modify data fields and data pages. This section is mostly just reference on all the data fields that are available within the Edge 510. The Edge 510 supports 5 data pages, with up to 10 fields per page (identical to the 810). Additionally, there are semi-configurable pages such as the map (for courses) page and the lap summary page (Update: From what I can tell, the Lap Summary page never made it to the production release, thus is not included.) Heres the full listing of data fields as of January 7th, 2017: Updating Firmware: The Edge 510 supports updatable firmware, meaning that as Garmin adds new features and fixes bugs, you can quickly update the firmware. During the beta cycle Ive updated my unit a handful of times, and thankfully, each time almost all of the settings were saved. Of course, thats always subject to change. To update the firmware, youll use the WebUpdater client, which connects to the device and then pulls down a small firmware file (generally about 10MB). After thats done youll simply disconnect the USB cable and turn back on the unit. Itll take about 3-5 minutes for the firmware update to complete. Once thats done, youre good to go. Running with the Edge 510: If youre a cyclists that primarily cycles but runs occasionally, you may wonder how well the Edge can work in a pinch for running. The answer issorta works. See, none of the Edge lineup have added Pace as a metric to the data fields. Which means that you cant see your pace in normal running terms (i. e. 7:10mile or 3:40kilometer), instead, youll have to see it in MPHKPH, like cycling. This is unfortunately because many of the other units now do thisexcept the Garmin cycling devices. Perhaps some day thatll change. That said, the biggest trick to running with your Edge 510 is to grab the 18 quick release kit. This kit is intended for the Garmin Forerunner 310XT 8211 but actually works perfectly for the Edge 510 as well. Thats because both units use the same quarter-turn mount system. To use the Edge with it, simply slide it in the strap and lock it tight. The positive news here is that itll actually go lengthwise with your arm, rather than poking out at a 90 angle: With that, youll use it just like you would cycling. You could create a separate Activity Profile for Running, and maybe remove some of the cycling-metrics (i. e. take out power, etc). The usefulness here is that if you stash your cell phone in an arm band, you can run with it and get location tracking information. For me, what Ive been doing is actually stashing both units in a small Spibelt . They fit just fine together. That way I get tracking info via the Garmin site. Of course, at this point you might as well just use a different app but at least this way youd still get heart rate information via the Edge to the site. And, on the site, they were kind enough to allow you to switch back and forth between Average Speed, and Average Pace a runners metrics. And you can change the graphs at the bottom to show pace too. Sweet The only downside is that the splits are still displayed as 5KM5Mile chunks: Heres another view of a run I did with it. In fact, I did a lot of runs recently with it as it allowed me to see how well the tracking was working. Like I said earlier, its not optimal, but it does work. And its clear that by having the pace metrics on the graph, Ive gotta believe similar technology for running watches is in the cards down the road (though, I dont think well see that before summer). Weight Scale Integration Functionality: The Edge 510 adds weight scale integration functionality, which means that it can receive weight and body fat information from ANT enabled scales. To start the process, youll go into the menu and navigate to the Weight Scale function: Then, tap it to begin searching for the scale: Depending on which ANT scale you have, youll either have to kick itstep on itor wait for it. Do whatever you normally do for the scale to wake up. Once thats ready and its finished its blinking, step on it and weight yourself. After youve done that the weight and body fat information will be transmitted to the Edge 510. That information is then recorded and stored on the device. The next time you upload an activity, itll transmit that information to Garmin Connect (only via USB however, not via phone): These metrics are then displayed within Garmin Connect in the health section: Theres a handful of ANT scales on the market today. They start at about 80, and go into prices many times that. Below in the 3rd party accessories section I outline some of the options. Accessories (Garmin Branded amp 3rd Party): Theres a ton of accessories that are compatible with the Edge 510. Ive talked about a lot of them already throughout the review, but heres the roundup. Garmin Branded Accessories: This Edge 510-only accessory keeps your Edge from flying off whatever youve tethered it to. Not so much used for cycling, as for other activities such as hiking and the sort. I used the tiny hex-wrench to pull the band through. Its surprisingly difficult otherwise. 2) Box of Edge quarter-turn mounts: Should you have more bikes than two (the amount of mounts included in the box), you can pickup a second box of Edge quarter-turn mounts. This accessory box includes two full mounts and enough rubber bands for a small army: Please, try not to tie up your little kid brother with all the extra rubber bands. 3) Garmin Forward Mount The long-awaited Garmin forward mount. This bar mount supports both the Edge and Forerunner units, though it does take a hex wrench to change orientation. While this is a nice sturdy mount, Im just not a fan of it because it takes a hex wrench to change the orientation, unlike some 3rd party options. The Garmin branded forward mount cost 40. 4) Garmin ANT Heart rate strap This ANT soft strap is included in some Edge 510 bundles. It measures your heart rate and transmits that information back to the Edge 510. You can display that information in beats per minute (BPM), or any number of other metrics. Check out the data fields above for the full listing. 5) Garmin ANT GSC-10 Speedcadence sensor This ANT speedcadence sensor allows you to measure speed and cadence whether indoors or out. Indoors itll use a magnet on your rear wheel which measures your speed (also works outside in a tunnel). And cadence is measured the same way, with a magnet on your crank. Both pass by a small sensor that sits in between. This information is then displayed both on the unit, as well as available for later analysis. The GSC-10 costs roughly 35. but do check out some of the other options out there, as I tend to prefer those instead (see down below). 6) Garmin Edge soft-shell case: This soft-shell cases protects your Edge 510 in the event you throw it off your bike at oncoming traffic. In theory at least. Ill have hands on time with one tomorrow morning and will post some updated pics then, until now, heres the official pictures: 3rd Party Accessories: While there are plenty of solid Garmin accessories that are compatible with the Edge 510, the vast majority of ANT accessories out there are not actually Garmin branded. Instead, they are made by some of the more than 300 companies that make up the ANT ecosystem. Without question, the most expensive ANT accessory you can buy is the power meter. These units can stretch into the thousands of dollars. Power meters typically display wattage, which is a measure of your power output. There are a number of players on the market today. The cheapest is the Stages Cycling power meter (coming up later this month) at about 700, and the most expensive is SRM at about 2,100 (starting). Probably the most popular (in terms of sales) is the CycleOps PowerTap, which is roughly around 1K depending on which model you choose. Heres a few ANT power meter reviews Ive done: (The Power2Max review should be up in the next week) In addition to the above direct force power meters (DFPM), there are also those power meters that dont directly measure your power output. Instead, they attempt to guesstimate it using other known values. These tend to be cheaper, but also tend to be more inaccurate. The 3rd party Edge mount scene has exploded in the past year, with tons of new entrants. Depending on where you are in the world, youll find options from cheap knockoff 5 Edge mounts, to more expensive ones. Personally, Ive been using the Barfly mount as of late, because its compatible with both the Edge and the Forerunner lineup: But theres tons of options out there. This Slowtwitch thread is sorta the epicenter for mounts. Ive detailed this quite a bit above, but the Edge 510 is compatible with ANT enabled weight scales, including both those that measure weight-only, as well as weight amp body fat. The Tanita BC-1000 transmits both weight and body fat, but these days I prefer the simpler 80 Lifesource scale (used to be 110, now cheaper), even though it only measures weight. This is primarily because of the display on the unit, and because its only 80 (instead of 300). 4) SpeedCadence sensors Theres a ton of really cool ANT speed and cadence sensors out there. Personally I use the Bontrager Quick Release variant (combo sensor), because it works the same way as the Edge mounts, just a simple industrial strength rubber band allowing me to quickly move it around. The Girl on the other hand uses the Bontrager Duotrap with her Trek bike. This module fits into a hole in the side of the bike, gathering both speed and cadence: 5) Other ANT Heart Rate Straps: In the event you already have an ANT heart rate strap (either from a previous Garmin unit, or any other companies), theyre full compatible with the Edge 510. Just ensure it has a little ANT logo on it. Note that Polar straps are not compatible with ANT, and thus, not compatible with the Garmin 510. Additionally, if you have a Suunto heart rate strap, they use private-ANT, and not ANT, so they arent compatible either. USAT (USA Triathlon) Official Ruling on using LiveTracking during events: I reached out to USAT Commissioner of Officials Charlie Crawford late last night to get some clarification on the allowances of a device such as the Edge 510810 with LiveTracking enabled with a cell phone. I outlined four scenarios. Some of them cover the Edge 510810, and others cover future scenarios that the Garmin team could enable down the road. Heres what I asked: 1) Using a cell phone to provide one-way live tracking of a rider (i. e. locationspeeddistanceHRcadenceetc8230). Scenario: Cell phone sits in jersey or saddle bag and passively provides location info to family and friends. 2) Using a cell phone to provide two-way communications between an athlete and someone outside the race (i. e. text messagingphone calls). Scenario: Rider pulls out cell phone and textscalls others. 3) Using a cell phone in conjunction with a bike computer on handlebar (i. e. a Garmin unit) to provide one-way live tracking of a rider. Scenario: Rider has cell phone in jersey or saddle bag, which communicates wirelessly to their bike computer on handlebar. Communication is one way, transmitting positionathlete data from bike computer to phone to friendsfamily. No inbound communications. 4) Using a cell phone in conjunction with a bike computer on handlebar to provide two-way communications (i. e. Coach could send message to rider to 8216rider harder8217, without athlete having to touch cell phone, via bike computer on handlebar). Scenario: Rider has cell phone in jersey or saddle bag, which communicates wirelessly to their bike computer on handlebar. Rider is streaming ride data in real-time, and friendsfamilycoaches can communicate back to rider, which appear on screen in front of them (not on cell phone in saddle bag). Here was his response: The answer to questions 1-4 are all Not Legal. We have made exceptions to the carry rule only to allow someone to make an emergency call while off the bike or not making forward progress on the run. Modern smart-phones are also personal audio devices and are forbidden by Articles 3.4i, 5.8, and 6.3. Charlie Crawford, January 6th, 2017. A bit of a bummer for those hoping to use this in long-distance events. Though, technically, the Ironman branded (WTC) events dont necessarily follow the full set USAT rules. My thoughts on the Edge 510: While the Edge 510 is an interesting differentiator compared to the Edge 500 I feel that its a bit of a device without a clear market. At 75 to 125 more than the Edge 500, Im not sure its bringing enough new features to the game. When you boil it all down, youre essentially getting some basic cell phone connectivity and activity profiles. But, thats at the cost of the unit being substantially bigger than the small and light Edge 500. At 75-125 more, that means you could simply pickup a ANT adapter can get the same functionality for between 40 and 60 on your cell phone (from Garmin no less). Now it is true that the tracking is free on the Edge 510 unlike tracking with the Garmin Fit app which costs 5 a month. So over time that would add up. But there are plenty of apps out there with tracking for free. From Garmins perspective, they believe that the new Activity Profiles are also of benefit to high performance racers. And while I agree, I certainly dont agree its worth 75 more. Sure, it has touch screen, but Im not seeing that as a true benefit here. Its just a different way of interacting with the unit. But most of all, the Edge 510 is a disappointment in what it cant do. Bluetooth: Garmin made the virtually unforgivable selection of going with Bluetooth 2.1. In doing so, the unit will never be compatible with the host of new Bluetooth Smart sensors flooding onto the market all of which require Bluetooth 4.0 (its a chipset thing, not a software thing). This means that there cant be connectivity to any new Bluetooth Smart heart rate straps, speedcadence sensors, power meters, or other items. Further, they couldnt expand into areas such as connectivity to Bluetooth Smart trainers like the Wahoo KICKR. How cool would it have been if you could control resistance on your trainer from the Edge Simply cant happen now. They could and should have placed a full Bluetooth 4.0 chip in there (not just Bluetooth Smart like in the Garmin Fenix watch), which would have still been compatible with legacy smart phones as well as new Bluetooth Smart sensors ( Small Technology Sidebar: Bluetooth 4.0 allows one to connect to both legacy Bluetooth devices as well as newer Bluetooth 4.0 only devices, like Bluetooth Smart. Cell phones released in the last year or so have a full Bluetooth 4.0 chip thats backwards compatible with any older devices. These chips are usually more battery dependent, but share the same battery drain as Bluetooth 2.1. Meanwhile, Bluetooth Smart is a subset of Bluetooth 4.0. It requires a Bluetooth 4.0 capable phone. The Garmin Fenix uses a Bluetooth Smart component, which means it must have a phone that supports Bluetooth 4.0. Whereas the Edge 510810 use a standard non-smart Bluetooth 2.1 chip. This neither saves battery, nor provides access to Bluetooth Smart accessories.) Some will specula te that perhaps Garmin went with a non-Bluetooth Smart compatible chip in order to slow adoption of Bluetooth Smart devices, in favor of ANT (which they own). The problem is, I think itll actually only serve to reduce their market share (Garmins) in this market. Garmin is facing a huge battle against cell phones as head units (including cycling), and by limiting itself, it only serves to isolate it further from the reality that consumers want both . It had a golden opportunity to bridge the gap and be the only device on the market that could do bothinstead fell off the bridge. Weather: Yes, the unit displays weather. But the detail of the weather data is pretty much useless in my mind. It pulls from weather stations that can be upwards of dozens of miles away. Why couldnt the unit have shown weather radar information overlaid onto my route Or the weather map on my screen I cant tell you the number of times Ive been out for 100 mile rides and seen dark clouds in the distance. The opportunity to have my known course with the precipitation information overlaid onto it would have been awesome. Instead, it just shows me the super basic tempcloudysunnyrainy information in hour chunks for three hours. My phone already does that (and it has to be in my pocket anyway). I just dont see the value add here. I see potential, but failed execution. Live Tracking: Live tracking on the Edge 510 is a cool feature, no doubt. But ultimately, its hamstrung by the fact that it has to have a cell phone connected to it. They really should have leveraged the GTU10 technology to include that within the Edge 510 allowing upload of data in real-time, without a cell phone. In talking with Garmin, the concern was that products like the GTU10 are just now getting into some countries (for example, Brazil) due to regulatory slowness. While I understand that concern, ultimately I feel that Garmin selected to stay behind the technology curve for the benefit of a few countries instead of leaping ahead. This problem is faced by every technology company on earth, and while I understand its tough to leave some markets untapped its even worse to lose the war. There are other companies that are coming out in the spring with this functionality (such as Bia). Garmin has two years of GTU10 experience to rock this functionality. And yet still completely missed the boat. If youre catering to high performance racers how many of those are going to take their cell phone with them during a race Cell Phone Integration: Theres just so many things in my mind that could have been done here. Why doesnt it allow pushing to Strava, Training Peaks, etc Why not allow 3rd party connectivity via Bluetooth to the Edge imagine the Strava app talking directly to the Edge unit Why cant two Garmin Connect mobile phones talk to each other ala race radios Why cant I search other peoples Garmin Connect routes, only my own Why cant I create workouts on the app Why dont you show my incoming text messages from people allowed by the Do Not Disturb feature I dont want to answer them I just want to see when my wife is urgently trying to get ahold of me. Again, so many possibilities. Overall, I feel like the phone integration is highly limited. It feels rushed, last second, and half-baked. The best analogy in my mind is of a college student who the night before a big project realized it was due, started working on it. He ended up copying someone elses work (in this case, previous units), and only changed a few things. There wasnt any original thought. At the end of the day, were talking three years for someone to think up kickass ideas. And virtually none of the things that people have been asking for were truly executed upon. Below is a comparison chart comparing the units in this category. Ive selected the units that are most comparable, and most likely to be compared. However, if you want to compare other units, simply go to the full product comparison page here. and you can mix and match units till your hearts content Again, to see products beyond these, simply use the full product comparison tool . Pros and Cons: As always, Id suggest that the below pros and cons is highly concentrated, and doesnt really cover all the details of the 12,000 words above. But, with that warning, here we go: 8211 Live Tracking works well 8211 New user interface is cleaner than Edge 500 8211 Easy uploading of rides via cell or PC 8211 Cell phone integration for access to workouts and courses 8211 Extensive data fields to choose from, most data fields of any device on market 8211 Bluetooth 2.1, not Bluetooth 4.0 (thus no Bluetooth Smart sensor support) 8211 The cell-phone integration seems rushed and half-baked 8211 The size of the Edge 510 is awkward, much larger than the previous Edge 500 8211 Lack of functional usable map display (just breadcrumb trail) while having plenty of screen space is frustrating 8211 Update At this point, if you8217re a power meter user, I would further not recommend this unit. The Edge 510810 currently have issues where they have power drops within the data set, making power meter collection useless on the device. With the current firmware (Aug 2017), I8217m seeing this as fixed best I can tell in my testing, and watching forums. General Beta FWIW FYI: Note that the unit I was using while a final device, was running beta software. As such, its plausible that features could change just slightly in between the time this was published and the unit you receive. Additionally, it means that things that worked for me, may break in future builds (yes, that happens). Finally, like any beta product, there were beta bugs I ran into. As always with pre-release products, I focus on functionality. If those bugs that I experienced are still there at the time of final release, Ill definitely note those accordingly. With that, thanks for reading. As always, feel free to drop comments or questions into the comments section below and Ill try and run down the answers Found this review useful Or just want a sweet deal Hopefully you found this review useful. At the end of the day, Im an athlete just like you looking for the most detail possible on a new purchase so my review is written from the standpoint of how I used the device. The reviews generally take a lot of hours to put together, so its a fair bit of work (and labor of love). As you probably noticed by looking below, I also take time to answer all the questions posted in the comments and theres quite a bit of detail in there as well. I8217ve partnered with Clever Training to offer all DC Rainmaker readers exclusive benefits on all products purchased. You can read more about the benefits of this partnership here. You can pickup the Edge 510 through Clever Training using the link below. By doing so, you not only support the site (and all the work I do here) but you also get to enjoy the significant partnership benefits that are just for DC Rainmaker readers. And, since this item is more than 75, you get free US shipping as well. Additionally, you can also use Amazon to purchase the unit or accessories (though, no discount on either from Amazon). Or, anything else you pickup on Amazon helps support the site as well (socks, laundry detergent, cowbells). If youre outside the US, Ive got links to all of the major individual country Amazon stores on the sidebar towards the top. As you8217ve seen throughout the review there are numerous compatible accessories for the unit. I8217ve consolidated them all into the below chart, with additional information (full posts) available on some of the accessories to the far right. Also, everything here is verified by me 8211 so if it8217s on the list, you8217ll know it8217ll work. And as you can see, I mix and match accessories based on compatibility 8211 so if a compatible accessory is available at a lower price below, you can grab that instead. As always, feel free to post comments or questions in the comments section below, Ill be happy to try and answer them as quickly as possible. Ive written up a ton of helpful guides around using most of the major fitness devices, which you may find useful in getting started with the devices. These guides are all listed on this page here. And lastly, if you felt this review was useful I always appreciate feedback in the comments below. Thanks The Power Meters Buyerrsquos Guidendash2018 Edition 606 responses Since it8217s bluetooth connection between the Edge and the phone it requires your races to be within bluetooth reception if you8217re going to leave it in the car With other word, yes you need to have it with you all the time. Hi Ray, do you know whether the current 510s still use Bluetooth 2.1 rather than 4 I have looked at the specifications provided by Garmin but they don8217t specifically say what version Bluetooth is inside. I was kind of hoping that Garmin had upgraded it since it8217s been over 2 years since its initial release. Do you know whether an altogether new version of the 510 is being planned for release any time soon Cheers. I gave up on my 510 in favor of the 800 hoping it would have less problem. This last ride it was turning off on its own. My route shows a straight line where I clearly was not riding in a straight line for 80 or so miles. The night before the ride the back light would not turn on. Then Saturday it starts working. The nav seemed to be working however it was not providing the prompts to turn. What computer would you recommend for long distance cycling, this last ride was a 600k. I do have a dynamo hub and use it to charge my Garmin and my phone when the light isn8217t on. That sounds like a corrupted file type problem, which are easy to fix actually. Corrupted files are usually the case of random shut downs and the like. Remove all your activity files, and course files (as well as any structured workouts). Then do a complete hard reset of the unit. If you can avoid putting back the files, that8217s ideal. Do the 5101000 have significantly better GPS reception because of the addition of glonass I8217m still happy with my 800 but I8217m noticing that it is losing signal more often when I8217m riding under tree cover (on road) than in the past. Thanks It8217s tricky. For some, GLONASS really helps. For others, not so much (and yet a small sliver of people it just completely hoses up). Typically it does help, but it8217s hard to quantify. I have an edge 800 but don8217t use maps. I would like to get the 510 so I can see incoming calls ect but would prefer bluetooth smart. When will garmin update edge 500 series to include this I have an ambit 3 watch and bluetooth smart hr strap so I want an edge that uses same bt smart. Note that the Edge 510 doesn8217t show incoming calls (nor the Edge 810 or Edge 500). And, to add insult to injury, I definitely wouldn8217t expect Garmin to support BT smart sensors at the moment (none of their devices do).

No comments:

Post a Comment